FAQ 

Questions Frequent

Below is a list of the most common questions and answers that will allow you to stay informed before making your trip.

You can take your pet only inside the vehicle.

Yes, all boats have a cafeteria and passenger lounge service.

The return can be made up to 48 hours before shipment to get XX% of the refund, after this you will not be able to make the return of the ticket.

Do not worry, if you do not buy the ticket in advance you can make the boarding line to enter any of our four boats.

Yes, on our page tmcwordpress.eba-peyynsaw.us-west-2.elasticbeanstalk.com/ you can buy the ticket to cross on our ferries through the Webpay system (valid only for smaller vehicles ). When you arrive, be sure to get on an orange ferry and present your ticket.

Yes, we have Transbank system on board.

Yes, payment is made per vehicle, not for the number of people inside.

Passengers crossing without a vehicle are exempt from payment.

Check the rates here

Yes, our service is 24 hours continuous as long as weather conditions allow. You can check the schedule of our sails here

The duration of the trip per itinerary is 35 minutes, although it may be shorter if conditions permit.

Our ferries are ORANGE color. Their names are Camahueto, El Trauco, Trehuaco and Ruende.

From the north the boarding is in the town of Pargua (60 km south of Puerto Montt, via route 5).

From the island, boarding is in Chacao (30 km north of Ancud and 105 km from Castro).

Transmarchilay covers the connectivity route between the towns of Pargua and Chacao (Chiloé) and vice versa.

Transmarchilay cubre la ruta de conectividad entre las localidades de Pargua y Chacao (Chiloé) y viceversa.

Desde el norte el embarque es en la localidad de Pargua (60 km al sur de Puerto Montt, vía ruta 5).

Desde la isla, el embarque es en Chacao (30 km al norte de Ancud y 105 km de Castro).

Nuestros transbordadores son de color NARANJO. Sus nombres son Kataik, El Trauco, Trehuaco y Ruende.

La duración del viaje por itinerario es de 30 minutos, aun cuando puede ser menor si las condiciones lo permiten.

Sí, nuestro servicio es de 24 horas continuas siempre y cuando las condiciones climáticas lo permitan. Puedes revisar el horario de nuestros zarpes aquí

Revisa las tarifas aquí

Sí, el pago se hace por vehículo, no por la cantidad de personas que vayan dentro.

Pasajeros que crucen sin vehículo están exentos de pago.

Sí, contamos con sistema Transbank a bordo.

Sí, todos los barcos cuentan con servicio de cafetería y sala de pasajeros.

Puedes llevar a tu mascota solo dentro del vehículo.

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